tisdag 27 augusti 2013

SISTA LEDIGA VECKAN



Sommaren går mot sitt slut och snart är ledigheten över även för mig!
Vad snackar jag om nu då, dumheter, jag är ju alltid ledig nu för tiden, ofrivilligt men på min statusuppdatering står det "livsnjutare på heltid"!

Fjärde året i rad som jag inte har något att återvända till efter sommarens slut.
Precis nu, i vanliga fall, brukar jag vara laddad till tänderna för att ta emot ca 40 stycken 4:e treminens tandläkarstundenter, som skulle undervisas i röntgenbildtagning.
två intensivveckor innan patientverksamhet för dem, under handledning av mig och mina kollegor, fram till jul.
Jäklar vad jag saknar det och saknar att vara i en samhörighet, att vara behövd och uppskattad.

Nu handlar mina så kallade veckor åt till att planera när och om jag ids gå på ICA, eller inte.
Och varför har jag inte fått ändan ur vagnen och aktiverat mitt Friskis & Svettis medlemskap?
Kondition och styrka är ju trots allt färskvara och måste underhållas.
Det här är ju höjden av oföretagsamhet!

Nu är det sista veckan som jag bara "är"!!!
Skärpning gunsan!

Och om precis en månad i dag det blir stor turnépremiär för årets I Love Musicals i Fjällräven Center i Örnsköldsvik den 27 september, följt av ytterligare sex arenakonserter. Hösten bådar gott!!!
Nedräkningen kan börja och ett nytt måttband klippas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar