fredag 8 november 2013

DROTTNINGVIKEN


En av mina favoritställen här utmed Strandvägen! Drottningviken.
Men idag fick jag lite skrämselhicka just som jag gick ner till den här stenstranden.

Jag har ju lite problem med mina glasögon som åker upp och ner från ögon till huvudknoppen, ett irriterande synfel, eller? Ja i vilket fall som helst, så hade jag under min promenad hit tagit av och på glasögonen typ 100 gånger för att fota, "precis som vanligt"!
På grund av vinden hade jag dessutom haft dom nere i ena fickan för att jag ville dra upp jackhuvan över huvudet.

Nå, till saken!
Jo, när jag nu äntligen kom ner här på stranden och kronglade på mig glasögonen igen för 101 gången så trodde jag att, nä nu håller jag på att tappa synen helt och hållet, eller så är det en akut hjärntumör. Hur jag än försökte fokusera och hitta horisonten så att den blev skapligt vågrät, så var det alldeles omöjligt.
Men smarta gunsan tog en liten koll på glasögonen och tänka sig, ena glaset saknades! Tror väl fan att jag såg dåligt!
Och till min tur och lycka, låg det lösa glaset i fickan. PHU!!!
Slutfotat för den här gången och med raska steg tog jag mig tillbaka till civilisationen igen och min optiker, ah Optik, som snabbt och gratis fixade mitt dilemma!
Gratis är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar