lördag 2 november 2013

NALEN-STACKEN


Sådärja, nu har jag varit och lyssnat på Soul också!
Gårkvällen åkte jag med systrar och svågrar upp till Hufvudstaden där det var dags för soulsångaren med den fantastiska rösten, direkt från Indianapolis, USA...

Tad Robinson!
Som uppbackades av ett 6-manna band med blåssektion och hammond-stomp...på gamla anrika Nalen, scen Stacken!

Självklart är jag öppen för olika musikstilar, det är ju därför jag älskar Peter Jöback, för han behärskar ju de flesta genrer.
Soul är skön och medryckande musik som är lätt att ta till sig och svårt att vara stilla till.
Men jag har haft ryggont sedan snart en vecka tillbaks, så jag tog det lilla lugna dessutom hade jag en liten räddare i nöden med mig, min trebenta fällstol, som liknar en käpp med handtag i hoppfällt läge.
Herregud, det låter som om jag är riktigt gammal och sliten!!!
Men icke!
TY!!!
Musiken är något av en universalmedicin!
Vänligen läs denna länk!

http://svenska.yle.fi/artikel/2013/11/01/musik-ar-battre-halsan-idrott?fb_action_ids=10201734732823572&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Det var ju det jag redan visste!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar