tisdag 19 november 2013

YOU`LL NERVER WALK ALONE


Idag har jag färdats fram och tillbaka till sjukhuset i Huddinge för min årliga besiktning.
Tänk att det tog mig drygt fem timmar inklusive en välgörande lunch, bestående av den årliga laxpuddingen.
Pendeltåget var i det närmaste knökfullt på vägen dit med till 95% mobilstirrande resenärer och alla hade lurar i öronen, jag med! *LER*
Väl framme i Flemmingsberg traskade jag upp till sjukhuset och reumatologavdelningen. Gratis idag, vilken tur, en vecka kvart på frikortet!
Fortfarande med lurarna på!

Ett kort, "precis som vanligt", möte med för dagen en ny ST-läkare, som sa att hon hade läst på, så jag behövde inte dra hela historien igen, sköööööönt!!!
Jag gick, så när som, genom besiktningen.

På vägen hem i pendeln var det ommöjligt ännu trängre än ditvägen!
Mittemot mig satt det en kille och hans tjej och hånglade hejvilt ända ner till Hemfosa.
Då tänkte jag, "tänk om det hade varit ett HBTQ-par som hade gjort detsamma" då hade det säkert blivit protester i vagnen!
Tyvärr!
I Segersäng var pendeln nästan tom och just då kändes det lite ödsligt, kanske till och med sorgligt och ensamt och tänkte, "hur hamnade jag här?" där jag satt och såg ut på en tom perrong och ett tomt mötande tåg.
Men samtidigt "rullade" just in i mina öron, som på beställning, YOU´LL NERVER WALK ALONE, direkt följd av CLIMB EVERY MOUNTAIN från CD-n I❤️MUSICALS och ensamheten försvann.
"ANNARS VORE JAG INTE JAG"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar