tisdag 26 november 2013

ISTÄLLET FÖR INDOOR WALKING


En riktigt härlig omväg till gymmet istället för Indoor Walking som annars står på programmet.
Då, för snart ett år sedan, när jag började på Friskis & Svettis fick jag rådet att börja uppvärmningen med just Indoor Walking i ca 5-6 minuter åtminstone.
Skittråkigt!!!
Löpbandet fick överta min lekamen istället.
Men helst av allt när humöret och vädret tillåter så tar jag en riktigt härlig och uppfriskande promenad, eller om man vill, omväg till gymmet. Som tex igår!
Så när jag väl kom fram hade det gått en timma med ett litet uppehåll ner vid hamnen.

Pssst! Säg det inte till någon, det är jag som går omkring och sjunger, kanske lite för högt ibland! Jag brukar försöka komma ihåg att titta mig omkring för att försäkra mig om att jag inte har någon publik, men kan råka glömma bort mig när jag kommer till "Why God Why", "The Phantom Of The Opera", "Music Of The Night" OSV.
Och avslutar med "Annars Vore Jag Inte Jag".
Så har min konsertpromenad bara svischa iväg och jag är framme redan uppvärmd och kanske lite hes!

Idag har jag tagit en välförtjänt vilodag, för det tog mig tre timmar från dörr till dörr en helt vanlig dag i november!
Föresten helt vila blev det inte, jag har botaniserat i klädkammaren efter mina adventsgrejer och fixat lite inför söndag och 1:a advent!

Snart är det "Jul Nu Igen"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar