måndag 28 september 2015

Frossa i musikaler med Jöback och Sjöholm - Nyhetsmorgon (TV4)



Och det har jag verkligen gjort, frossat i musikaler med Peter och Helen, samt Emmi Christensson och Hugh Panaro, 40 manna orkester och kör!

Bänkade mig tillsammans med likasinnade norska vänner i god tid innan inspark i Spektrum i Oslo där premiären gick av stapeln för tredje gången av I ❤️ MUSICALS!

Men herregud, 4:e rad, okej, tre rader bak, med diverse huvuden som skymmer sikten, det får gå, tänkte jag då, alldeles innan vi hittade våra platser!
Jag bara säger det, bästa någonsin, nästan mitt fram, två steg från scenen och ingen framför!
Där ser man, ibland händer det!

Som vanligt, en alldeles strålande sammansatt föreställning med både "Smittsam glädje-och grymt allvar"!

Hits från "Sound of music",
The Phantom of the opera", "West side story" och "Les Misèrables" var bara för att nämna några av dessa stora musikaler som bjöds på!


Sammanlagt 40 nummer framfördes under den tre timmars *korta* konserten!
Korta, för att man vill aldrig att det ska ta slut!


Och i min vana trogen, så njöt jag och sjöng med, (skapligt tyst hoppas jag), i ett antal nummer och framför allt i den alldeles underbara "När jag faller" ur musikalen "Livet är en schlager!
Ett annorlunda och oväntat, men mycket fint och kärleksfullt framförande!

Om jag säger så här, synd om dig som missar det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar