lördag 19 september 2015

I VÄNTAN PÅ I LOVE MUSICALS



Fast egentligen är jag en fena på att vänta, sitta nöjd i ett väntrum eller färdas sakta framåt i tiden, i väntan på nästa glada eller tråkiga besked!


För vad är det för ide att stressa och jäkta, när det ändå inte går att påverka!

Så därför har jag bidat min tid inför nästa vecka när jag beger mig till Oslo!

Som t.ex att fira min fina vän på hennes 70 årsdag, alldeles åt helsike för sent, men som man säger, "Bättre sent än aldrig!"
Och det blev precis som jag hade tänkt mig!
Överraskning från början till slut!
Pendel till Huvudstaden, middag på BarCelona och därefter Föreställningen "Köp Hjärtan" på Stadsteatern!
Eftersom mörkret självklar hade lagt sig när vi återvände hem, bäddade jag upp min soffa till bemärkelsebarnet för övernattning!

Ja, sedan har livet bara rullat på här hemma i väntan på nästa vecka och dess utmaningar måndag till onsdag när min behandling med Ilumedindroppet påbörjas!
Hoppas verkligen att det inte blir alltför tufft, för på onsdagkväll vill jag orka se på "Modus" på TV4 kl. 21:00-22:00!
Så långt, så väl!

Nu har jag blivit rekommenderad att läsa "Livet efter dig" av Jojo Moyes!
Och för att inte falla helt platt ner i självömkan och i egenkännande i vissa stycken, är jag tvungen att väga upp med några Werther`s Original mjuka kolor!

Det sägs att jag även kommer att behöva ta fram en bunt med näsdukar, om det bådar gott eller ej, vill jag inte spekulera om, men jag hoppas på det förstnämnda!
Jag är alltför trött på att gråta av sorg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar