lördag 5 september 2015

NYNÄS SKÖRDEFEST


Allt gick ju som på räls under min promenad ner till hamnen där skördefesten, som alltid är belägen!
Ja, jag promenerade idag igen, ides inte ta ut cykeln och så hade jag dessutom lyckats sååå himla bra med håret där på morgonen!
För visst kan det vara så, att det liksom hamnade rätt och slingorna sken i kapp med belysningen inne på toan och från fönstret!
Bra där gunsan, nu kan du ju inte trycka på dig cykelhjälmen,
utan det blir att gå ner till hamnen och glänsa!

Och precis när jag kom ner till hamnen efter en skön promenad på ca 20 minuter, ja då började det att regna!
Precis när jag stod och tog den här bilden, fick jag första droppen på skärmen!
Så farligt kan det väl inte bli, tänkte jag!
Jo tjenare!
Och som den osmarta tanten jag är, så hade jag glömt mitt paraply hemma!
Däremot strosade det en hel drös med smart människor omkring bland grönsaksstånden!
Jaha, hur gör jag nu, kryper in under andras paraplyn lite obemärkt, eller botaniserar omkring i hamnbodarna bland loppis och diverse kuriosa?
Nä, jag bestämde mig för att ta pendeln hem igen, men den skulle inte gå förrän om 50 minuter!

En timma senare, som innefattade ca 7 minuter på räls och med regnvattnet droppande ner från håret, in i ögonen, som förresten även fördärvade min väl lagda makeup, som skulle matcha håret, klev jag in i värmen!
Upplysningsvis, jag höll knappt på att få av mig jeansen, de sög sig fast på benen!

Vad säger det här om mig, fåfäng eller?
Eller kanske dålig självkänsla, men med ett 7-helsikes bra självförtroende!
Eller 0 koll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar