tisdag 8 september 2015

SMS:a FLYKT 72900


Idag fick jag lust att bjuda mig själv på fiiiin lunch ner i hamnen på Rökeriet!
Lusten kom av att jag fick en påminnelse om att det var precis på dagen fyra år sedan jag blev bjuden av en frilansjournalist vid namn Jonas Ohlin på lunch där nere!

Han gjorde ju ett litet reportage om mig i en veckotidning och den dagen var han och en fotograf hos mig i några timmar inklusive lunchen!

Men istället för att lyxa en helt vanlig sketen tisdag, så sms:ade jag till FLYKT 72900!
Det motsvarade precis fisksoppan som jag hade tänkt mig, 100 kronor!

Jag käkade mina matmuffins och lite grönsallad hemma istället och det gjorde gott i samvetet och i magen!

Dessutom kunde jag ju passa på att läsa några kapitel i min bok "Det som inte dödar oss" samtidigt, ty idag var det ju "Internationella läskunnighetsdagen"!
Och härmed kan också meddelas, med gott samvete, att min dyslexi är botad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar