tisdag 16 februari 2016

ANNARS KAN DET KVITTA!



Det var tungt i morse, jättetungt, självförvållat den här gången, eftersom jag syndade igår kväll!
Två glas rödvin på sängkanten, det var länge sedan nu, med ändå jäkligt onödigt!
Efter det första glaset, blir jag sådär fånigt blödig och känner mig "ensam", fast det är ett förbjudet tänk hos mig, för jag är ju bara själv! Och då kommer tröstglaset, nummer två!
"Karlavagnen" på P4 radion och sedan god musik och vips, så var vinet borta!

Och som på beställning, vaknade med rödvinsfläckar på örngottet!

"Fan, fan, fan, idag gör jag ingenting, behöver inte heller förresten!
Men solhelvetet skiner där ute på en alldeles knallblå himmel, men om jag kryper upp i soffan, drar el-filten över mig och blundar, så ser jag inte ljuset i från fönstren!"

Men så ringer Mia, min kompis, hon med jaggan!
"Ska du hänga med ut till Knappelskär" Jag kommer och hämtar dig om precis en timma, ta med matsäck!"

Men åååååååå!!!!!!

En timma senare, med packad ryggsäck och något förvirrad, så möttes vi på parkeringen här utanför!

Härligt med sådana vänner, som helt ogenerad tvingar med mig ut och utan att veta, visste att det var precis det jag behövde!


Förresten, jag var egentligen inte alls bakis, utan hade mest bara ångest över mitt alldeles onödiga tilltag där på nattkröken, en helt vanlig måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar