fredag 19 februari 2016

NÖJD MED DAGENS AFFÄRER!



Idag var det återigen dags att proviantera å det grövsta!
När jag kom ner till entreplan, mötte jag min granne, hon som bor under mig, hon var också precis på väg till affären, men med färdtjänstbilen som just stannat för att lasta!
"Vill du åka med?"
Tack men jag behöver ta den där promenaden, sa jag och gick vidare ner mot MAXI!
Jag hade en gedigen inköpslista i fickan och fasade för slutsumman!

Egentligen har jag inte fattat det här med att handla i storköp, för nått så ända in i helsike va irriterande att kryssa bland alla skeppen, kundvagnar och stirriga kunder! Idag var det förresten kundrekord i butiken, kan ha att göra med ett erbjudande på 10% avdrag av köpesumman vid storköp och slutdatum är den 21/2!

Jag betade av min lista punkt för punkt, men stöp på nyponsoppan, va i helvete är nyponsoppan?
Jag sällade mig till de där stirriga och virriga kunderna och kände hur svetten började rinna utmed ryggen, dunjackan åkte av och hamnade i kundvagnen!
Åååååå, tillslut hittade jag nyponsoppan, helt ologiskt placerad i mitt tycke!

Och där rullade grannen fram också, alltså inte bland nyponsoppan!
Vilken tur, ty nu var min kundvagn överfull och jag helt slut och gruvade för hur jag skulle orka dra min proppfulla dramaten hem!
Jag fick åka hem tillsammans med hennes i färdtjänstbilen!

Nu är det dags att krama kudden igen, nöjd och belåten med dagens och kvällens affärer i synnerhet!

Tack vare enorm efterfrågan på höstens biljetter släpper vi nu även biljetter till våren 2017. Missa inte Din chans att säkra en biljett till världens mest storslagna musikal. Boka före - erbjudandet gäller fram t o m 7 mars, 2016.

The Phantom of the Opera
Premiär den 14 september, 2016.
Spelas på Cirkus i Stockholm onsdag - söndag t.o.m 2 april.

Biljetterna släpps till allmänheten den 8 mars, 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar