fredag 26 februari 2016

DAGENS ALSTER!


Konst har alltid varit en stor del av mitt liv och idag fick jag ytterligare ett bevis på att det går i arv genom generationer!

Jag hade förmånen att få hämta min syster barnbarn på förskolan idag och det var verkligen ett glatt möte!
Direkt som jag kom in med mina alldeles förskräckligt fula och skitiga skoskydd, som jag hittade där i en korg på väggen, oranga till färgen, så möttes jag av en överlycklig och stolt Molly, GUN!!!!!, det här har jag till dig!
Va härligt det måste vara att ha ett alldeles eget barnbarn!
Men som Syrran brukar säga, "du får ha henna så mycket du vill och låtsas att hon även är din"!
Kanske inte helt enkelt att tänka så, men ändå, närmaren än så här kommer jag ju aldrig!

Förresten, efter tre timmar tillsammans med mitt "låtsas barnbarn" vad det nu innefattar!
Ja, du vet, leka, vända ryggen till för en sekund, plocka upp, blunda och hoppas att det går bra, hålla andan att det inte går sönder! Tänka, att det fixar jag sedan! Alla CD-skivor som ligger i en hög på golvet, maten bränner vid på spisen!
"Gun, jag är kissnödig igen",(hon kan själv) jag smyger dit och kollar, hon leker med akvariet inne på toan igen! Okej!
Kollar igen efter en kort stund, efter att jag har räddat maten!
Hon har upptäckt mina tvålar och tvättar sina händer frenetiskt, bra där Molly!

Min Yogamatta hittade hon också, som den lilla dotter till en yogainstruktör hon är, så ut med den och ett välgörande yogapass innan middagen intogs, innan det var dags att säga adjö till alla mina nallar dockor och mjukisdjur inför hemfärd när pappa kommer!
På återseende lilla Molly!

Så känner jag min begränsning och är glad att jag bara kan låtsas ibland, på mina villkor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar