tisdag 2 februari 2016

ORDNINGEN ÄR ÅTERSTÄLLD!



Direkt när Peterawake, alltså väckarklockan körde igång 08:00, så ringde jag till Reumatologen och fick en telefontid till 11:15!
Härligt, då kan jag gå upp och pinka och sedan krypa fort ner under täcket igen medans det är varmt därunder!
Gott om tid!

När det ringde, var jag precis redo att meddela mitt ärende och börja traska ner till provtagningen igen!
Sköterskan: "åååå, då måste det ha uppstått ett litet misstag, jag fixar det nu direkt"!

Nu gick det som en dans, inga problem alls, endast tre rör fattigare!

Därefter gjorde jag ett nytt försök på COOP, bingo!
En bukett tulpaner, en tvåpack semlor och lite vindruvor!

Sedan var det dags för lunch, som jag idag inmundigade med min kompis och hennes man, på en nyöppnad restaurang vid namn "Järnet"!
Sms "kom och käka pensionärslunch med oss klockan 13:00 på Järnet"!
Jag: sms "jag kommer"!
Alltså, jag är nästan pensionär, så det var bara en lite lögn och ingen ID-kontroll!
Förresten, som min kompis sa, "du ser sliten och trött ut"!

Jag fick åka Jagga hem, skööööönt!

Så här sitter jag och känner mig nöjd med dagen, med mina nya fräscha tulpaner, vindruvor, semla till kaffet, svartvit film på teven och framför allt, min kära fikus, den där borta vid fönstret, som precis som jag, längtar efter att våren ska sätta igång på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar