torsdag 4 februari 2016

TIDIG MORGON PÅ VÄG!



Jag älska att resa, fick väl det från modersmjölken, eftersom mor och far var nästan pionjärer på den fronten! Hur många gånger stod vi väl inte och såg på ner de packade sina resväskor och begav sig till Las Palmas, Gran Canaria, som var deras favoritställe!
Jag och mina syrror tog efter så fort vi upptäckte att vi hade egen luft under vingarna!

Så i morse stod jag där nere på perrongen igen, i väntan på pendeltåget, som skulle ta mig på nya äventyr!
Lagom kallt, frost och lite snö på marken, på parkeringen stod bilar med skrapade rutor, ja, vintern har inte riktigt släppt sitt grepp om Nynäshamn ännu!
Så det skulle bli skönt att få komma in i vagnen och bara slappa en timma!

När man har Sklerodermi, ja då gäller det att klä sig noga från topp till tå och det har jag verkligen anammat!
Min resa förresten, den tog mig nästan till Arlanda faktiskt, alltså tidsmässigt!
Slutmålet var "precis som vanligt" till Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge!
Nu börjar det bli lite tjatigt att resa dit, fjärde gången inom loppet av en vecka!

Tur att Laxpuddingen återigen serveras i sjukhusrestaurangen och kaffet ingår, när det är dags för hemfärd igen några timmar senare!

Okej, jag får se det som en liten utflykt idag igen, låtsas att jag sitter på en taverna någonstans och kollar in folk som passerar på väg mot nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar