onsdag 24 februari 2016

TERAPEUTISK PROMENAD


När man vaknar och känner att det blev fel sist, när det gick för fort och man ångrar sig!
Hur tänkte jag där och hur ska jag lösa problemet som ligger och slingrar sig i magen som en orm och förmodligen är orsaken till orolig sömn!

Kan tyckas hur löjligt som helst, men jag har inte utrymme för tabbar, måste tänka långt framåt, "utifallatt", som jag brukar säga!

Alltså jag råkade slinka in till vår dyraste lokala optiker "ah Optik" igår, jag köpte ju mina glasögon där sist för en billig penning!
Bokade tid för syntest och fick ett kostnadsförslag på nytt glas i mina glasögon!
Shit, dyrare än jag hade väntat mig, t.om dyrare än slutsumman för hela klabbet, alltså både syntest, bågar och glas för fem år sedan! "Jamen det var ju länge sedan och priserna har stigit sedan dess"!
Okej då, vad ska jag göra, jag har ju repat upp de här glasen och måste ha nytt!
Så jag lommade iväg hem, skapligt uppgiven och övermannad!
Skit också!

Orangea kuvertet hade landat på hallmattan när jag kom hem och det gjorde inte saken bättre, trots att det är ett tag kvar till pensionen!

Dagens obligatoriska promenad gav mig en stund till eftertanke och reflektion!
Jag får inte bara motion för kroppen när jag går ensam, utan även knoppen lyssnar till stegen!

Så när jag kom ner till centrum, tog jag mod till mig och gick in och avbokade synundersökningen, skyllde på att jag hade fått oförutsedd utgift!
Förresten, varför var jag tvungen att ge en bortförklaring överhuvud taget?
Dumheter!

Därefter gick jag in till vår lokala Specsavers optik och bokade en gratis synundersökning, utan köptvång, kollad in ett par nya bågar och eftersom jag fyllt 60+, så får jag även en viss rabatt!
Alltsammans billigare än det första alternativet, som bara handlade om nya glas till mina gamla bågar!
På vägen hem idag kändes det mycket bättre!

Se upp där ute, här kommer snart Nynäshamns Izabella Scorupco eller Malin Åkerman!
Äsch, jag bara skojar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar