söndag 28 februari 2016

TULPANER, TULPANER!!!


Och ännu mer tulpaner!

Igår var det Mellon igen, fjärde deltävlingen och det utspelade sig i Gävle den här gången!
Ålderstecken måhända, men jag fixar inte den här sortens schlager, som i mitt tycke inte alls är schlager längre, med några få undantag och då vill jag poängtera *få*!

Pyroteknik, dans och show tar över, som ett villospår för dålig melodi och sång!
Nä, det var bättre förr!

Så för att genomlida kvällen, så hade jag bjudit hem min kompis Mia, hon med "jaggan" och hennes man Hasse, på middag!

Förresten var det inte mer än, på tiden!
Hasse har varit hit två gånger tidigare och det var när jag flyttade in här och sedan ett halvår senare, när jag hade inflyttningsfest!
Jag slog till med en trerätters, när jag ändå var på gång!

Gästerna, eller som vi sa förritin, främmande, kom på avtalad tid och hade en fiiiin flaska rött vin med sig och den här enorma tulpanbuketten!
Som tur var, kom jag på den här stora generösa mässinghinken, att sätta blommorna i!

Mina gamla tulpaner har precis kommit till det stadiet, när man känner igen sig som en grinig och tjurig gammal kärring som bara klagar på de alldeles för moderna och poppiga så kallade "schlagers"! Men kanske duger på något vis ändå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar