söndag 7 februari 2016

VÅREN LOCKAR TILL HYSS!


Jag tror hon kan det, jag tror hon kan det!!!
Och ur min strupe kom det ljuvliga toner, eller, nu kanske jag överdrev lite grann, men rösten var tebax!
Glädjeskutt ur sängen, nix, jag somnade om igen på stuts och sov två timmar till, jag har obeskrivligt stort sömnbehov nu för tiden, sover galant 10-12 timmar/natt!

Mia ringde, "ska vi ut och jagga lite?"
Sagt och gjort, hon kom och hämtade mig med Jaggan!

Okej, till slut hamnade vi i alla fall på Ösmo Plantshop, dyrt men fint, mest bara ögonshopping och lite hyss! För som vi gick omkring där bland blommor och blader i deras växthus, så råkade det slinka med lite skott av denna förträffliga Ampellilja! Som Mia sa "jag har hör att....." jag också, sa jag!
Så nu hoppas jag på tur!
Tänk dig en växt som växer fort, som blir vacker och omfångsrik.
Som trivs lika bra på kontoret som i växthuset, som inte har några nämnvärda krav och som klarar strapatser.

En växt som inte bara suger åt sig, för oss, farliga ämnen i inneluften utan också avger mycket vattenånga som fuktar luften och gör den behaglig för oss att vistas i. En sådan fantastisk växt finns – ampellilja!

Den lilla värmeljushållaren är egentligen en servettgördel från The Theatre Gothia Towers!

Ja, jag vet, jag är knäpp, sparar på allt som kan återanvändas och få ett nytt liv, en ny mening!
Tjingeling, imorgon är det provtagning igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar