lördag 6 februari 2016

MELLODAGS OCH RÖSTPROBLEM


Nu är det dags igen för Mellocirkusen och som den musikälskare jag är, så lär jag väl följa årets alla deltävlingar också, åtminstone kommer jag inte att missa "Andra chansen"! Ha ha ha ha !

Alltså, det där med röst, då menar jag inte att det kommer att bli problem med röstningen, utan rösten min har strejkat!
Så bomber och granater, hur ska det här gå! Jag vaknade igår och sa som vanligt "godmorgon" till min väckarklocka, det kom inte ett enda ljud från min mun, jag bara fräste något otydligt!
"Hur ska det här gå" hann jag tänka!
Varför då?

Idag är det samma sak fortfarande, hes, inte åt det sexiga hållet ens, utan mer som om det är min häxa som talar!

Men vad gör väl det, det är ju inte jag som ska prestera ikväll i Göteborg!
Den det är riktigt synd om, det är Anna Book, hennes bidrag Himmel för två har diskats med anledning av att låten varit med i den moldaviska uttagningen till ESC 2014]
Låtskrivare: Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg, Camilla Läckberg!

Förresten jag har också diskat idag, igår också faktiskt!

Nämen nu ska jag inte vara sånn, det är klart att det är förskräckligt tråkigt för henne, hon har ju laddat och repat för det här i fyra månader, så jag fattar att hon har svårt att hålla tårarna inne!

Min heshet kan troligast vara orsakad av min Sklerodermi! Jag har frågat om det här tillståndet på facebooksidan Systemisk Skleros och fått svar från ett antal, som vittnar om samma sak, heshet och som beror på att stämbanden är lite stela och hårda av bindvävsförtjockningen och förkalkningar på stämbanden! Extra besvärande vintertid pga torr luft!
Och jag som andas genom munnen när jag sover!
Typiskt!!!
Vilken tur att jag inte är Anna Book, för då vet jag en som skulle lipa ständigt!
Jag är ju bara en helt vanlig liten sklerodermikärring, obetydlig och "Okändis"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar