onsdag 14 december 2016

TACKSAMHET OCH LUGN!


Idag fick jag mitt andra julkort, den här gången från Norge!
Så trevligt att få sådana julhälsningar och inte bara genom sociala medier och varje gång det händer, så får jag lika dåligt samvete, att jag inte har skickat ett enda kort med postens hjälp!
Men glädjen och tacksamheten tar överhand och det gäller även att jag har fått ännu en dag i mitt liv, en dag när allt känns helt okej!
Och då går mina tankar till alla de som genomlider sorg, rädslor, sjukdom och frusteration i sina liv just nu!
Som en tanke, alla har sina sorger och besvär, ingen, eller åtminstone nästan ingen går genom livet obekymrad, livets vedermödor hinner för det mesta ikapp, oavsett fattig eller rik, känd eller som jag "en okändis som heter Gun"!

Så sitter jag här och tittar på mitt enkla liv och blir påmind om, att jag har också fått min beskärda del av sorg och bedrövelser, men det var i mitt förra kapitel!
Då var då och nu är nu!
Ta hand om varje dag som om det är din sista, vänta inte till sedan, sedan kan vara försent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar