onsdag 28 december 2016

NORRA SKENET!


Umeå Universitet!
Jag tog mig en välbehövlig promenad idag, för igår degade jag hela dagen gå grund av blåsten, som är min värste fiende!
En skön, frisk promenad på ca 45 minuter från Mariehem till Universitetssjukhuset, för att åter igen besöka min gamla arbetsplats, Anne ville ju också träffa mig och hon är ju så go å krama den jäntan!

Nå, på min väg dit, träffade jag en mamma till en kompis till Sofia, så vi språkades efter en hjärtlig kram, om gemensamma angelägenheter och sedan vidare till 7:an, Oral Diagnostisk Radiologi och den där fina julgranen i väntrummet och Anne såklart!

Efter några koppar kaffe och lite skvaller, så tog jag samma väg "hem" igen, ca 45 minuters promenad, bra där gunsan!

Kvällen har därefter bestått av pärling och åter pärling, innan jag skulle avlösa assistenten!
Så nu sitter jag här, nöjd och belåten med dagen, som gett mig både kramar, motion och pyssel!
Livet behöver inte vara mer komplicerat än så här, det gäller bara att prioritera och glädjas över det man har kvar att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar