tisdag 6 december 2016

INFLUENSAVACCIN!


Så var det gjort igen, influensavaccinsprutan!
Och "precis som vanligt" i rumpan på ängeln och hon vänder sig om och tittar och undrar vad det var som hände?!

Vaknade utvilad efter tio timmars sömn, äntligen!
Det var länge sedan jag fick sova så länge, i det närmaste utan avbrott, så det kändes skönt när jag reste mig upp ur sängen och påbörjade ännu en ny dag i mitt liv!
Ända tills jag kom in i badrummet för att påbörja morgonrutinerna, typ duscha, borsta tänderna och sist men inte minst sätta på mig ansiktet!
Fy fan!
Så himla avslöjande ljuset från fönstret är, när det kommer så där från sidan och ljuset från taklampan som gör att rynkorna framträder besvärande väl och humöret sjunker ända ner till fotknölarna, så sminket hamnade fort på, för att avsluta pinan snabbt!
Käkade lunch innan jag begav mig ner till min läkarmottagning en kvart hemifrån!
På den korta promenaden hann jag glömma allt det där rynkiga och gick ung och fräsch till väntrummet, drog min kölapp och satte mig ner för att vänta på min tur!
Ca 20 stycken före mig i kön, i ett väntrum som bestod av idel åldringar, den ena mer döende än den andra, tjocka, magra, halta och lytta, med eller utan hjälpmedel, för att få sin vaccination, ett hopp om att överleva säsongens influensa!
"Herregud vilken samling jag har hamnat bland", hann jag tänka för en kort minut, tills jag plötsligt insåg att jag förmodligen inte alls avvek från de andra särskilt mycket!
Verkligheten kom i kapp mig nu igen, om ändock en aningen brutalt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar