tisdag 27 december 2016

DET BLIR LJUSARE NU!


Det lilla snötäcket som lagt sig här i norr lyser upp den annars så mörka årstiden och dagarna är alltför korta, man hinner knappt borsta tänderna på morgonen, förrän det är mörkt igen och man vänder där i dörren på väg ut!
Nämen skämt åsido, jag hinner knappt fånga ljuset!
Tack o lov har det vänt nu, dagarna blir längre, julhelgen är avklarad, jag jag säger avklarad, som att jag har överlevt ännu en gång den helg som ger mig dålig smak i munnen!
Förväntningarnas högtid, grusade förhoppningar och mammons girighet!

Sofia och jag har iallafall pärlat vidare här vi köksbordet, så här är det ingen förlorare eller sura miner, nä bara lugn och ro, därför önskar jag att alla där ute också fick, åtminstone någon gång få känna hur det är att fira jul i det lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar