fredag 9 december 2016

DAGEN INNAN DEN STORA FESTEN


Precis tagit min sista Fragminspruta och nu har jag som ett bälte av blåmärken strax nedanför naveln, fast who cares!
Sista förberedelserna gjorda även inför morgondagens stora fest, festen med stort J!
Vadå J?
Imorgon är det ju Nobelfesten med pompa och ståt, värsta blåsan ska på och fina skor likaså, för visst gäller att hålla på klädkoden, "precis som vanligt", när jag beträder Stadshuset och Blå hallen!
Nämen nu skämtar jag väl, precis, det är inte på riktigt, men det där med värsta blåsan stämmer ändå, ty, jag ska på Lilla Julafton, tio minuter härifrån och julklapparna är in box!
Tydligen så ska vi ha "Julklappsspel", något som jag aldrig gjort tidigare, men som vanligt i spel, så lär jag väl förlora men who cares!
"Köp 4 (eller fler) julklappar per person för valfri summa t ex ca 100:-.
Alla paket läggs på en hög på Bordet/golvet.
Spela en tärning, får du en 1 eller 6, får du ta ett paket i högen.
När alla paket är slut, öppna paketen (eller inte)och spela tärningen på tid ca 30-45 min.
Får du en 1 får du ta ett paket av någon av de andra spelarna, får du en 6, lämnar du ett paket till valfri person!
Tidtagaren säger stopp när tiden är ute, får du behålla dina paket!

Var det någon som fattar?
Knappt jag, men imorgon får vi se vilken som fick de flesta paketen, oavsett klädkod!
Ops! det är kanske bara jag som kombinerar lilla julafton med Nobelfesten!
Who cares!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar