söndag 4 december 2016

ANDRA ADVENT


Tiden går med en rasande fart, julen står för dörren snart!
Hur ska jag hinna för att min dotters glädjefulla ögon vinna?
Nämen skämt åsido, inget är fixat, inte en enda julklapp inhandlad, men det löser sig, sa han som tog ett lavemang!

Jag är skapligt nöjd med mig själv i alla fall, ty pyntet är på plats och hittills har jag tagit 10 av 15 sprutor, på min nu ganska så blåmärkta mage, burrr förresten, det gör ju lite ont faktiskt, inte själva sticket och insprutet, utan direkt och efteråt en stund därefter!
Om det är det här som gör att jag är nått så ända in i helvetet trött, vet jag inte, men tiden lär väl utvisa det, annars så är jag inne i ett skov just nu!

Herregud, det är strax dags att tända det tredje ljuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar