torsdag 2 mars 2017

" EN HELT VANLIG DAG "


Om man inte har en konsertbiljett vill säga, för då blir den alldeles strålande!
Första rad, mitt fram, precis bakom Julina Bigg, Musical Director!
Efter jag hade bokat den platsen, tänkte jag, hoppsan hur blir det där nu då, jag som är så kort i rocken, kommer han att skymma sikten med sitt huvud och viftande?

Men med min smarta uppfinning, så eliminerade jag det med nästan två decimeter!
Alltså, jag stoppar ju in dunkappan i min tygkasse och vips, så sitter jag på en kudde, thaddaaa!!!!

Att sitta så nära gör att man får en helt ny känsla och upplevelse, dräkterna, perukerna, sminkningarna, ja hela fideritten bara sköljs över en, man blir liksom en del av ensamblen!

Nu har jag sett den här föreställningen så många gånger, så jag kan nästan alla texter och sitter och sjunger med!
Dessutom är det sååå himla bra att det är på svenska, jag är ju inte direkt världsbäst på engelska, så det underlättar betydligt att hänga med i svängarna!

Första akten är precis nyss avslutad och ljuskronan har rasat ner mitt framför mig, jag kliver upp en kort, kort stund och tar en bensträckare!

Ytterligare en timma återstår efter ca 20 minuters paus!

Stående ovationer, "precis som vanligt"!
Ett snabbt besök till damrummet på Scandic Hasselbacken, sedan spårvagn 7 mot Kungsträdgården och vidare mot Centralstationen, 10 minuters promenad, precis vad jag klarar med min onda höft, vilken tur!
Somnade på pendeltåget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar