tisdag 28 mars 2017

EFTERLÄNGTADE TUSSILAGO


Ja herregud, ännu en förmiddag där jag sitter i soffan efter att jag har gjort bort mina vanliga rutiner, typ bästamuggen med te, lingongrova, bäddat, en runda inne i badrummet, påklädning, lunch, diska upp och putsa diskbänken, titta ut och konstatera att det är en sån där alldeles strålande dag nu igen!
Äsch, det är lika bra att jag ser på "Hem till gården" också, jag kan ju ändå inte gå ut, kanske jag ska vicka på persiennen så jag slipper se det fina vädret, skit oxå!

Men va fan, jag orkar inte något mer, jag måste försöka ta mig ut, om än bara en liten liten sväng till skogen här strax intill!
Jag trotsar minnena från smärtan i ljumsken och höften som brukar komma efter ca 10 minuter vid rörelse!
Sakta vandrade jag iväg och på min väg i solen mötte jag på, näst efter min absoluta favorit blåsippan, några tussilago, som blygt tittade fram bland fjolårsgräs och skräp!
Några fler vårlökar tittade också fram nu, även första humlan för den uppmärksamme!

men tussilagon, den lilla obetydliga solgula blomman gladde mig mest och förgyllde min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar