fredag 17 mars 2017

FREDAGSPYSSEL


Dagen började med ännu en tur med SL Stockholms lokaltrafik, den här gången till Farsta, eftersom jag hade en remiss till Aleris Röntgen, MR av min höft!
Första gången jag skulle ta mig dit själv, det har blivit lite så nu, att jag gör det mesta själv, kan själv!
Så jag var ute i god tid eftersom jag inte riktigt visste hur lång tid det skulle ta att ta sig dit!
Bättre att komma för tidigt än för sent, det är min paroll!
Å så klart kom jag för tidigt, men lyckligtvis fick jag komma in på röntgenlabbet en halvtimma tidigare, tjusigt av röntgenassistenten som förbarmade sig över mig!
Undersökningen tog bara en kvart, men det var på den berömda smärtgränsen att jag lyckades ligga alldeles stilla på grund av smärtorna som stegrade sig i min höft/ljumske!
Jag fick hjälp att komma mig ner från bordet och tillbaka ut till min lilla omklädningshytt, där jag blev tvungen att sitta och stretch och vila en bra stund innan jag kunde ta mig tillbaka till tunnelbanestationen!
Vidare till Farsta Strand, sedan med pendeltåget till Handen, en promenad till Polisen för att hämta mitt nya pass och sist men inte minst, möte med lillasyster i Haninge centrum för att käka lunch, som blev en aningen sen!
Innan hemfärd i syrrans bil, lyckades jag köpa med mig en härlig bukett tulpaner i blandade färger och en orkidè!
Because I`m worth it!
Så nu fick mina gamla tulpaner äntligen avlösning och ta en tur ut i köket och ner i soppåsen!
Ja lite så kan man pyssla, en helt vanlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar