söndag 26 mars 2017

HELGENS SISTA BILD!


Igår var det Våffeldagen, som egentligen betyder vårfrudagen!
Så nu fick jag användning av min retro 70-tals våffeljärn och det funkar än!

Snabbt och smidigt vispade jag ihop en påse färdig mix beräknad till 3-4 våfflor, precis lagom till mig, därtill en mugg eftermiddagskaffe!

Kvällen tillbringade jag tillsammans med systrarna och tillbehör på vår lokala Asiatiska restaurang Nalowan, där svåger Per/Pirre, är en av musikerna i för kvällens underhållning, orkestern Come Together!

När jag vaknade i morse, ja då hade jag naturligtvis glömt att ställa ut solstolen på balkongen, så det blev en överraskning när jag upptäckte att Nyhetsmorgon på tv4 precis slutade när jag skulle ta mitt morgonfika och satte på tv-n, så kan det gå, men gott hade jag sovit!
Och kort därefter ringde min kompis, ja hon med "jaggan",ska du hänga med på bio, "Sameblod", den börjar klockan 15:00?

Tveksamt svarade jag ja efter en viss mån av övertalning, ty jag hade sett lite reklam om den filmen och kände att den var alltför tung och allvarlig för mig en strålande dag med runda slängar 15+grader!
Men va fasiken, viktigt i den samhälliga debatten om utanförskap och hur våra samer blev behandlade i ett outbildat och trångsynt Sverige då och även nu i många hänseenden!
Som jag förstod, den var tung, upplysande och inte helt ovetande för mig!
I morgon är en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar