tisdag 21 mars 2017

JAG LYCKADES TA MIG RUNT!


Där hemma satt jag i soffan och väntade på att klockan skulle bli dags att gå till tvättstugan, ja just det, jag gick dit igen i morse för att kolla läget och till min förvåning så funkade tvättmaskinerna, det var bara bokningssystemet som var trasigt, så alla dörrar var olåsta och man fick boka på det gamla hederliga bokningslistorna igen!
Sagt och gjort, jag skrev in mitt namn på 15:00-18:00 innanför en av de fyra tvättstugorna!

Jag hann med god marginal att se på "Hem till gården - Emmerdale" och käkade lunch, men sedan fick jag för mig att jag måste försöka ta mig ut åtminstone en liten stund i det vackra vädret innan det var dags att ta mig ann tvätten!
Precis som vanligt nu för tiden, så blev jag tvungen att stanna och stretch höften och vila ungefär var tionde minut och vad passade väl inte bättre då, än att fota ännu en underbar blåsippa, de var fler där i backarna nu än sist jag var där!
Den här gången fortsatte jag hela vägen runt, trots möda och besvär, men jag lyckades, bra där gunsan!

Just ja, det var ju "Rocka sockorna" idag, när vi ska hylla olikheter, så jag tog naturligtvis på mig två olika sockar nu igen, mitt liv är ju lite "annars" vilket lärt mig att uppskatta olikheter av alla de slag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar