tisdag 7 mars 2017

SENIORLYX!


Bakslag på bakslag vädermässigt och fortfarande knas med höften!
Så va göra när snön vräker ner och jag har det jag behöver här hemma, mat, nya tulpaner, kaffe och en gammal kvarglömd Punschrulle i frysen!
För vilken tur, det är ju Punschrullens dag idag, om det inte hade varit för minnesuppdateringen på Fackbook, så hade jag inte haft koll på det!
Tack Fackbook!

Men nog är det väl gott att svepa morgonrocken omkring sig, vika upp persiennen och konstatera att det snöar, nu igen!

Gå in i köket och fixa morgonfikat, sätta på tv:n, Nyhetsmorgon och känna lugnet inom sig, veta att idag behöver jag inte gå ut alls, jag kan med gott samvete sitta i soffan under värmefilten och läsa en god bok, "Följeslagaren" av Nora Roberts!


Passade på att ställa ut frysvarorna på balkongen och frosta ur frysen, skulle ha gjort det för länge sedan, men bättre sent än aldrig!

Och som tur var, så hittade jag ju den där lilla skruttiga "dammsugaren" i frysen!
Alltså, Punschrulle = dammsugare och inget annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar