söndag 17 december 2017

ÄNNU EN VECKA TILL ÄNDA


Å vilken vecka sen, knappt att jag hunnit med mig själv, nästan "dagavill" som man säger i Norrland!
Så pass att jag inte ens har tänt det tredje Adventsljuset, kom jag precis på!
Så nu ska jag se om jag fixar att göra en tillbakablick utan att kasta om dagarna!

Förresten, under skrivandes stund, ska jag låta ljusen brinna en stund, så nu reser jag mig upp från soffan och går och tänder ljusen, bara därför att jag kan!

Det där med SL och resan upp Till Uppsala, var jobbigare än vad jag hade väntat mig, så hela torsdagen vilade jag och vädret gav mig tillåtelse, ty himlens alla änglar smålipade hela dagen!
Dessutom laddade jag batterierna inför fredagen, som bjöd på ännu en julkonsert, den här gången arrangerades av KSF Konsumentföreningen Stockholm!
The Show of Christmas.
Kvällens artister var, inte helt oväntad, eftersom jag hade en biljett dit, Peter Jöback, samt Lill-Babs, Magnus Carlsson, Sabina Ddumba, Martin Stenmarck och Wiktoria och som alltid som konferencier: Mark Levengood, med den äran!

Den här gången, behövde jag inte böka med pendeltåg och signalfel, utan jag fick åka bil tillsammans med syster och svåger till Farsta Strand och därefter tunnelbana, så mycket enklare och utan stress, eftersom jag hatar stress!
Vi anlände arenaområdet i god tid, så vi hann få i oss en hamburgare innan det var dags att söka upp våra platser inne i den där enorma röda kulan!
Tyvärr, så är det alldeles för stort för att tro sig få någon bra utsikt över scenen, oavsett vad man har för plats! Rad 3, låter väl super?

Jag trivdes alldeles utmärkt ändå och alla artisterna skötte sig med bravur och Peter Jöback i synnerhet! Det var faktiskt en himla mäktig syn, att från min plats där nere på golvet, strax vid scenen, se alla mobilficklampors sken uppe på läktarna runt om, som tändes när Peter sjöng sin "När Guldet blev till sand", likaså "Jag kommer hem igen till jul", "Viskar en bön" och


"Decembernatt/Halleljua"!


Lill-Babs hade en välmatat melodikavalkad.

Förövrigt samma killar som eskorterade vår konferencie Mark till scenen!

Efter att hon blivit eskorterad fram till scenen av en antal lättklädda brandmän!
Martin Stenmarck sjöng sin "Las Vegas" bla och tillsammans med Peter, sjöng han "Sing me out",

den som Ola Salo och Peter sjöng på Andra chansen på Mellon förra året, när det var gästprogramledare förra året!

För att inte bli alltför långrandig,
Magnus Carlsson sjöng bla sin "Eternal love".
Sabina Ddumba, "Två mörka ögon" och "Not too Young"!
Wiktoria, "save me" och "As I lay me down"

Två timmar till ända och vi samma väg tillbaka vända, upprymda och värmda av all sång och julstämning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar