måndag 18 december 2017

OCH SOLEN LYSER ÖVER ÖPPET HAV


Och fortfarande halkar jag efter i tiden, närmare bestämt ett dygn, söndagen 17/12, tredje advent!
Vaknade till ett ovanligt ljus från vardagsrumsfönstret, som snirklade sig in till min kudde och som en nyfiken kattunge! Häpnade blev jag, när jag vickade på persiennen och såg en blå himmel och sol, det var länge sedan, alltför länge sedan!

Lillasyster ringde och frågade om jag ville följa med ner till Ringvägen, så självklart hängde jag med!

Vi parkerade vid Bygdegården och vandrade förbi "Luddes stuga" i början av Ringvägen

och fortsatte i till fots fram till Lövhagens kaffè, där vi tänkte ta en gofika!
Tyvärr så var det stängt, så vi, lagom blåfrusen, blev tvungna att vända om igen och gå tillbaka till bilen, med vad gjorde väl det, när vädret och utsikten visade sig från den bästa sidan!
Följ med syrran och mig, vet jag, på en promenad runt Ringvägen!





Solstrålarna fick symbolisera Adventsljusen istället, för det gäller att ta vara på Dagsljuset och den friska och krispiga luften!

Idag, måndagen 18/12, var en annan dag och ett helt annat väder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar