fredag 1 december 2017

DECEMBER, LJUS OCH VÄRME


Och framför allt, hopp om att allt löser sig till slut!

Att det kommer lite snö som lyser upp! Att pengarna räcker till några julklappar till Sofia!
Mat på bordet, tak över huvudet, vad kan man önska sig mer?
Okej då, hälsan står överst på önskelistan!
Fast varför inte tänka som så, det jag inte visste i slutet av november, behöver ju inte betyda att jag är någon annan i början av december!

Nu spottar jag i nävarna och ger mig i kast med årets sista månad, att uppleva varje sekund, knappt våga sova, jag kan ju råka missa något, en vintervit dag, eller varför inte ett överraskande norrsken, som ett minne från mitt förra jag!
Eller kanske den där räven kommer och traskar förbi här igen, nedanför mitt fönster, en stjärnklar vinternatt, en välkommen liten katt!

Nämen lugn gunsan, sådana där stora drömmar blir bara till besvär, tänk lite over the box, tänk New York, strax före Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar