fredag 8 december 2017

ÄN EN GÅNG, ÄNTLIGEN!!!


Det är något visst med talet 8!
På datumet 8, juli för 8 år sedan, gjorde jag mina två första tatueringar, Djävulen på höger axel och Ängeln på den andra!
Idag, den 8:e december, har jag gjort min Fantomenmask och jag är riktigt nöjd och belåten, jag fick den precis som jag hade tänkt mig! Ronnie Garcia på Tatuering Nynäshamn, lyckades tillgodose mina önskningar, i synnerhet vad det gällde "ögat", som ger en extra dimension till masken, för däri ser man att det finns en människa bakom, med själ, hjärta och oändlig kärlek till sin Kristin, musiken och inte minst smärta över sitt öde!
Det var ingen självklarhet att ta stegen dit till centrum! Jag tog den långa vägen ner, den sista betänketiden, innan det slutgiltiga!
Har jag samvete att lägga pengar på det här???
Som jag gick där och funderade, så möttes jag av en reklampelare till en nagelfixare, samt gick förbi en salong dito, som annonserade om nagelförlängning med mera från 500 kronor och uppåt!
Herregud, jag har ju egna långa naglar gratis!
Såklart Gunsan att du kan kosta på dig en tatuering och den varar för evigt
Jag fick den för 500 kronor, Tjing!

Nu hoppas jag att det här läker utan komplikationer! Förresten, den här gången blödde jag ingenting, i motsats till förr gången, då fick Anders torka blod hela tiden och bekymrade sig över att jag troligast skulle förlora färgen relativt fort!
Förklaringen ligger nog i att jag har tagit ett uppehåll av en kärlvidgande medicin som jag vanligtvis tar varje dag, tänkte inte på det 8/7-09!

Det blev en bra dag i dag!
Apropå 8:e december, idag för nio år sedan, så var jag på min första Julkonsert med Peter Jöback, då i Umeå på "Is ladan", som ishockey arenan hette då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar