söndag 31 december 2017

INFÖR ÅRETS SLUT


En liten Chapel Hill står på kylning ute på balkongen!
Den ska jag fira in det nya året med, alldeles själv, eftersom Sofia är på fest med sina kompisar och det är inte coolt att ha morsan med sig, bara en assistent och ingen av hennes assistenter är äldre än henne, så då blir de liksom en kompis istället!
Så här ska jag sitta helt själv igen, precis som förra året! Då var det ju egentligen tänkt att jag skulle dela kvällen tillsammans med mitt X, men då fick jag ju lov att ombesörja transport till sjukhuset för honom och därmed sitta själv!
Det här året har jag inte brytt mig om att sätta mig i den situationen, utan valt själv!
Det funkade ju då, så varför inte i år igen!

Det kulinariska utbudet blev rester från igår, Asiatisk hämtmat från Rosegarden Neo Asian!

Dessutom har jag skaffat mig en Bingolott, precis som förra året, då vann jag inget och lär knappast göra det nu heller, jag har bara treans bingo kvar och det ser inte lovande ut!
Men skit i samma, nu kör vi....................som sagt var, ingen vinst!

Två timmar kvar på det gamla året, ett år som har bjudit på både glädje och sorg, som livet är!
Det nya årets intåg känns nästan outhärdligt gruvsamt, med tanke på både Sofias hälsotillstånd, men även mitt eget, som tyvärr har ökat gradvist det senaste året, som annars stått relativt stilla under många år!
Så nu gäller det att Carpe Diem, för oss båda!

Vi ses på andra sidan, alltså andra sidan av tolvslaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar