söndag 3 december 2017

1:A ADVENT


Egentligen hade jag inte tänkt pynta något alls den här gången inför julen, men mörkret tvingade mig att tänka om!
Och nog blir det lite mysigare att tända ljusen, lyssna på skön julmusik och varför inte läsa några sidor i mellanåt i den här, för julen, vackra boken!
Varför hoppa över en trevlig tradition, när allt känns mycket mysigare med!

Jag hade tänkt dela med mig av gårdagen sköna promenad ner till stan först och främst, så här kommer några reflektioner i bild över min vackra lilla stad, en klar, blåsig dag, som, tor det eller ej, gav på några solstrålar, det var länge sedan sist!
Hamnen i Nynäshamn!

Alltid fina och fräscha dekorationer utanför Nynäs Rökeri & Fiskaffär!

Vandrar vidare i blåsten, så det var tur att jag hade klätt mig bra med dunkappa, dubbla vantar, mössa under kapuschongen!





På väg hem igen, så gick jag upp till kyrkan, därifrån får man fin utsikt över hamnen och så passade jag på att värma mig en kort stund där inne, innan jag traskade vidare hemåt!




Det var då, nu är det fortfarande 1:a Advent och Julrenen Arne har också fått sällskap av en adventstake på spisen, mysigt ska det va!

Apropå Julrenen Arne, det är jäntan min Sofia som har målat och dekorerat den på sitt jobb!

Jag blåste ut ljusen, innan jag gick ut på en trekvart promenad innan solen gick ner över Nickstaviken!


Ta vara på varje ögonblick, det kan vara det sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar