onsdag 20 december 2017

FYRA DAGAR FÖRE JUL



Vad gör man när mörkret har övertaget och inte ens de få timmarna mitt på dagen skänker lite ljus!
Och snön lyser med sin frånvaro, det enda som händelsevis skulle ha kunnat lysa upp lite åtminstone, tillskillnad från solen häromdan!
Så jävla trist och ångestladdat här på förmiddagen, duggregnet gjorde himlen alldeles blyertsgrå, så jag bestämde mig för att stanna inne hela dagen!
Tog en låååång dusch och gick omkring och småpysslande, tände lite lampor, fast det var mitt på dagen, slog in två julklappar, kröp in under värmefilten och satte på tv-n och väntade in "Hem till gården"!

Fyra dagar före jul, den högtid som jag får mest ångest över, tillbakablickar från mitt förra liv, livet före Eriks död!
Egentligen är det inte konstigt att jag får ångest när jag tänker på den tiden, alla krav som jag ställde på mig själv. för visst var det jag själv som gjorde det?
Absolut och ingen stoppade mig heller, bara tog mig för giver!
Byta alla gardiner, skura, feja, fixa och greja, sköta barn, jobba och försöka få det att gå ihop!
Så egentligen sitter jag här och mår så jäkla gott, trots att det är mörkt och grått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar