lördag 5 september 2009

Bulgarienresinären återkommen!


Maken kom hem här strax efter åttatiden, brunbränd, nöjd och lyrisk. Stackare människa som måste fara hem till hösten och mörkret. Så nu är det bara för honom att börja spara pengar och se fram emot nya äventyr nästa år. Jag är verkligen glad för hans skull att han äntligen har hittat ut, tror sig att resa och uppleva andra ställen. Från det ena till det andra. Nu är jag så där vansinnigt trött som bara en gammal sklerodermikärring kan vara. Vaknade i morse,strax efter nio, allt var som vanligt, smög mej ner i köket för att inte väcka Sofia, det var ju trots allt lördamorgon= sovmorgon. Bryggde mitt kaffe, dukade fram resten av frukostdryckerna, hämtade in tidningen och hade en skön stund framför TV4 nyhetsmorgon. När Sofia vaknade så var det dax för dusch, sedan påbörjade jag de vanliga göromålen, tvätt, disk och och lite övrigt. Sofia och jag har ju varit väldigt mycket uppe i varandra ett tag nu, faktum är att inte en dag på två månader har vi sluppit varandra och nu när Stig varit borta också, så har det blivit mycket, om man säger så. Så efter att jag serverat henne frukost/lunch, så beslöt jag mej för att lämna henne en stund ensam på bottenvåningen och gå upp och städa akvariumet, det tar bara ca en timma. När det var klart så gick jag ner igen, nöjd och belåten med min insatts. Äntligen! så skulle jag med gott samvete sätta mej med PC:n och ha en skön stund, kolla in mailen, lyssna på skön musik och bara surfa runt. Det var då jag kände! blåskatarr! igen! helvete! Tydligen så ska den här sklerodermikärringen inte göra ner än, äta, sova, 1:a och 2:a. Så nu sitter jag här igen på min värmedyna, sväljer ner alvedon och penicilin med tranbärsdryck och tycker att det börjar bli lite tjatigt det här. Å som sagt! jag blir ju så jäkla trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar