måndag 14 september 2009

Söndagsstekarna :-)


Nu när åkrarna är slagna så återkommer gässen och landar precis här utanför mitt sovrumsfönster. Här ligger dom mest hela dagarna och äter sig mätta och trinda inför sin resa söderut, ganska så vemodigt faktiskt. Varje höst så tänker jag! Ja då får man se om man lever nästa år och får se dem när dom återkommer. Sån är jag! bara jag överlever december ut :-))) Jag måste berätta! Apropå gässen. För många år sedan, när min kära storpudel Ludde fortfarande levde, så var vi som vanligt ute på en promenad här ute på lägdorna, han kutade omkring glad och fri runt omkring mej, gässen flög i ständiga sträck över våra huvuden och plötsligt så small det av ett gevärsskott bara en liten bit ifrån oss. någon sekund efter så damp det ner en gås alldeles nära oss, marken skälvde av dunsen. Jäsiken om man hade fått den i huvudet. Vi gick vidare och sedan när vi kom hem så tittade bort mot det hållet som skottet kommit ifrån och då såg jag en polisbil där. Skjuta söndagssteken inom tätbebyggt område är tydligen inte tillåtet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar