onsdag 2 september 2009

Pest eller kolera?


Idag fick vi besked att all vårdpersonal inom landstinget ska vaccineras och en ansvarig på varje avdelning ska lämna in listor på all personal som vill och ska vaccineras. Så nu kommer jag till mitt dilemma. Pest eller kolera? Betänketiden var ca 30 min, för jag fick besked strax innan jag skulle gå hem från jobbet idag och listorna ska lämnas i senast i morgon. Jag ringde till reumaten för att få tala med min läkare, men där var det bara en sköterska som tyvärr meddela mej att deras, alltså även min läkare inte hade gjort upp någon riktlinje om hur vi patienter skull delas in och informeras om vi ska, bör eller absolut inte ska vaccineras. Pga att vissa reumatiska sjukdommar kan förvärras betydligt om man utsätter sig för vaccinationer, som in mitt fall tex, har ju fått besked tidigare att så är fallet för min del. Så nu står jag på den listan ändå och hoppas att det kommer besked från min läkare innan nålen ska stickas in i mej någon gång i börja av oktober. Fan! jag som ska på konserter i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar