tisdag 8 september 2009

Umeå är europas kulturhuvudstad 2014


Det var något som jag inte hade vågat tippa på att Umeå skulle vinna över Lund, men ibland händer det! :-)). Det kanske tom är på tiden att Umeå/norra Sverige exponeras lite mer även för svenska folket, hörde nämligen här om dagen då en tjej från Lund intervjuades på TV:n, som det lät på henne så visste hon inget alls om norrland och i synnerhet inte om Umeå, för hon trodde att det sprang omkring renar i stan. Stackars tjej! antagligen så sov hon på geografilektionen, eller så var det hennes lärare som hoppade över norra Sverige. http://www.vk.se/media/?clipid=3862

Idag fick jag en tid hos frissan, bara så där! vilken tur jag hade, ringde och skulle beställa tid och då hade hon ett återbud, taget! Tanken när jag kom hem efter frissan var, nu flyter jag vidare på den här fixavågen, så jag loggade in mej på IKSU och bokade min första yogaklass, Så om jag lever och får vara hyfsat frisk blir det på torsdag mellan 16:00-17:00. Herregud va jag gruvar, tänk om jag gör bort mej, är jag för gammal för det här? hur klär man sig? vad ska jag ha på fötterna? kommer att bara att vara unga vältränade studenter där? Det är nästan lika gruvsamt som att tatuera sig, men det gick ju alldeles utmärkt. :-), så jag kanske fixar det här också.

DET BÄSTA RÅD JAG FICK VAR, BÄR UPP DIN EGEN VIKT, JAG SLET, MEN DU DET GICK FAST DET VAR SVÅRT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar