söndag 2 december 2012

1:a ADVENT, NU IGEN!


Närmare bestämt tredje gången sedan jag påbörjade mitt nya kapitel i livet!
Den här 1:a advent har jag allt under kontroll, ingen målarfirma så långt ögat når och jag uppskattar verkligen lugnet och friden som äntligen infunnit sig i min enkla boning!
Den här morgonen började på allra bästa sätt dessutom!

Nyhetsmorgon söndag på TV4 gästades av Peter Jöback!
Ja ja, jag förstår om det kan tyckas tjatigt, men han är ju min husgud och vem passar väl inte bättre att dela 1:a advent med, om inte han, för mig i allafall!
Han började med att sjunga "Gläns över sjö och strand", sedan återkom han med en intervju om sin bok "Jag kommer hem igen till jul" och jubileumutgåvan av hans hyllade jul-CD med samma namn.
Därefter sjöng han den alldeles nya sången "Jul nu igen", underbart vacker men samtidigt stark och tänkvärd. Men det är väl det som kännetecknar Peter och hans musik. Reflektion och eftertanken!
Sist men inte minst sjöng han "Halleluja" och den finns, i mitt tycke ingen annan än Peter som kan sjunga så att jag förstår innebörden och budskapet utan att göra den allför teatralisk!
Så ett stort tack för sällskapet i morse Peter, du gjorde min 1:a adventmorgon till något fint!


Och med den sköna energin, vandrade jag ut i den vackra vintersolen på en riktigt livgivande promenad och med ett leende på läpparna av stolthet och glädje ännu en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar