torsdag 27 december 2012

TREDJEDAGJUL


Vaknar den fjärde morgonen här hos Sofia.
Den här natten har väl varit något lindrigare än de tidigare, jag tog två st alvedon 500 mg innan jag släckte i gårkväll.
Eftersom jag, eller rättare sagt vi inte varit ute något de tidigare dagarna, så tvingade jag mig att rusta oss just för det.

Helt slut efter allt bök och stök med täckisar, så att vi såg nästan ut som michelingubbar, tog vi oss äntligen ut i det vita, klara landskapet på vår väg till ICA en lagom promenad bort.

Det var verkligen jätteskönt ute och välbehövligt att andas frisk luft en stund.
Så nu är vi i kapp igen, sopor är utburna, kaninen har det bra och vi har provinaterat.
Och nu är vi mätta och belåtan, Sofia önskade korvstroganof till middag, nu har hon återgått till sitt pusselläggande, jag har precis diskat undan, smörjt händerna med Helosansalva. Apropå det! Nu känner jag vilken skillnad det är på luftfuktigheten här uppe i norrland jämfört med nere i Nynäs, här måste jag smörja händer och läppar ofta ofta, inte bra för min sklerodermi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar