onsdag 19 december 2012

SNART ÄR DET JUL


Och nu ska jag skriva min önskelista!

Börjar väl med det mest klassiska:
Fred på jorden!
Mat, värme och kärlek till alla
Att mina nära och kära får vara friska!
Lycka och välgång till demsamma!

Och då kommer jag till materiella ting, som man vanligtvis förknippar till julklapparna!
Jag har i dagarna två vistats nere i centrum i min lilla stad.
Och märkligt nog, så insåg jag att jag sitter nöjd med det jag har efter flera timmars jagande efter julklappar till andra i min närhet.
Det liksom står mig upp i halsen med köpmännens hysteriska utbud med lockrop och extrapriser.
Det är alldeles uppenbart att julens budskap har tappats bort och bytts ut till en hektisk tid där penningen talar.
Men alla som inte vältrar sig i pengar och inte har familj och goda vänner att dela den här högtiden med, hur blir det för dem?
Tomt, trist och alldeles, alldelens förfärligt och bara önskar att det vore över!

Därför skriver jag inget mer i önskelistan, det räcker så här, för det jag allra helst önskar är ouppnåligt, men han finns alltid i min närhet och vakar över mig dag som natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar