måndag 31 december 2012

GOTT SLUT

Slutet på det här, riktigt bra året, har väl lite mer att önska!


Jag ids inte ens byta om till den lilla svarta, än mindre sminka mig!
TY!
Natten till idag väcktes jag av "mamma kan du komma"!
Jag kände genast att något illavarslande var på gång!
Inom två röda sekunder var jag hos henne och så var det bara att plocka fram olika artiklar och börja jobba.
En halvtimma senare landade jag på kudden igen och lyckades somna om.

Äntligen sov jag riktigt gott dessutom, första gången sedan jag kom hit!

När dagen började ljusna här utanför, alltså runt halvniotiden, vaknade jag av odören igen.
Sofia sov fortfarande, så jag blev tvungen att väcka henne tyvärr.
Stackars Sofia, hon är ju i tillräckligt utsatt situation ändå och nu det här som grädde på moset, ovanligt dålig jämförelse föresten!

Ja lite så har vi haft det idag och det fortsätter med oförminskad styrka.

Så nu sitter hon i sin säng i rummet brevid och ser lite moloken ut och ser på "Skärgårdsdoctorn" på video. Jag var tvungen att påminna henne om vilket otroligt trevligt nyårsfirande vi hade i fjol.
Jag sitter här i soffan, matlusten är som bortblåst hos mig, den som jag ändå inte hade.
Sofia vill inte och får inte äta något.
Jag har provat lite med Proviva samt kallt tea till henne.
Ett fönster står lite på glänt för att vädra, så jag kan höra en och annan raket där utanför, som påminner mig om att det är något särskilt med den här kvällen!
Tvätten hänger på en torkställning här brevid matbordet, som inte kommer att bli dukat i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar