lördag 15 december 2012

SKITVÄDERDAG!


När jag står i mitt fönster och tittar ut en sådan här dag, förundras jag alltid, hur otroligt bra jag har det nu!
Jag behöver inte gå ut, om jag inte absolut vill, vill säga!

Och så tänker jag tillbaka till då jag hade min storpudel Ludde och hans syster Cindy. Hundarna behövde ju gå ut och rastas oavsett väder och jag var tvungen att klä på Sofia vinteroverall och bädda ner henne i sulkyn.
Troligast måste det ekipaget/vi ha sett näst intill heroiska ut, eller kanske löjliga till och med.
Ett koppel i vardera hand, plus puttande med magen sulkyn fram!
Väl hemma igen, två genomblöta och med stora snöklumpar i pälsen, storpudlar och Sofia och jag trötta och snöiga.
Men vi var rödblommiga och glada också, för hundarna gav ju oss mycket glädje mitt i galenskapen.
Ja det är tur att jag kan minnas tillbaka på det med ett leende på läpparna och inte med bitterhet nu när jag tittar ut på skitvädret och sedan kryper upp i soffan och njuter av värmen under filten med en god bok eller skön musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar