torsdag 20 december 2012

NYNÄSHAMNS HAVSBAD


Bara fyra dagar kvar till julafton och dags för den årliga tvagningen och var gör man inte det bättre än på Nynäshamns havsbad i någon av deras pooler ute i det fria!

Nä skämt åtsido, det är inte min grej!
För kallt uppe på land och för riskabelt i det varma vattnet på grund av infektionsrisken, så det går bort, men det låter frestande.
I vilket fall som helst så råkade det sig att min promenad ledde mig dit ut idag i gott sällskap av min kamera och iPoden, där det spelades julmusik ej helt otippat!
Dumdristiskt och alldeles för långt upptäckte jag och i synnerhet när blåsan håller på att svämma över.
Men räddningen var inte långt borta, ty, jag gick in till restaurangen och lånade toaletten. Gud så sköööönntttt! Visst är det så att man blir extra frusen när man är proppfull av 1:an? Åtminstone stämmer det på mig iallafall.


När jag ändå var där passade jag på att fota lite av interiören i matsalen.
Som tur var hade lunchen avslutats där inne så jag slapp frestas av alla glupskande lunchgäster.

Ja, sedan var det ju bara den långa vägen hem igen och kura i soffan som vanligt och lika skitig som vanligt, nä jag bara skojar, eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar