tisdag 25 december 2012

Peter Jöback - O Helga Natt (Så ska det låta 23 dec 2012)



En alldeles ovanlig jul, men det ska ju vara det någon gång också!
Jag sitter här helt övergiven. Min dotter sitter på sitt rum framför sin laptop, kaninen Electra ligger och myser mätt och belåten inne i sitt, av mig nystädade bur.
X-et som skulle fira jul med oss här på Mariedal, han loggade ur redan efter Kalle Anka och tog en taxi hem. Sedan har vi inte sett skymten av honom, han ligger väl i tv-soffan och pillar sig i naveln förmodligen.
Så nu sitter jag här all by myself, eller "precis som vanligt" själv, nu framför reprisen av "Körslaget" och funderar på vad Sofia och jag ska käka för middag lite senare.
Mitt bidrag till julstämningen i denna afton är att jag sitter i min röda mjukisdress och har tänt en massa värmeljus och är helt osminkad, slö och slapp "precis som vanligt" där hemma.
Uppsittarkvällen var ju inte helt otippat min höjdpunkt "Så ska det låta".
Och till min glädje, så har en gammal bekant till mig bandat programmet åt mig och kopierat över till DVD-skivor.
Så hittills är gamla gunsan riktigt nöjd och belåten!
Tusen tack Göran K!

Förkylningen fortskrider så sakteliga, men det går skapligt.
På grund av det kan jag inte krama och gnussa på Sofia så mycket, men hon verkar tycka att det är helt i sin ordning, eller befriande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar