torsdag 13 december 2012

LUCIA 2012


Den 23-åriga Skaratjejen Amanda Carlshamre är Sveriges Lucia 2012. Hon kröntes igår eftermiddag under en ceremoni på Skansen i Stockholm.
Ett Skansen i vinterskrud, vackert så det förslår!

Och nog hade det varit härligt om jag kunde få behålla den känslan eller bilden på närhinnan hela dagen.
Tyvärr, så råkade jag boka tvättstugan på eftermiddagen och det var ju en supermiss.
Ibland förstår jag mig inte på människorna här omkring, så jävla ofräscha och respektlösa.

Intet ont anande klev jag in i 3:ans tvättstuga med min tvätt som jag hade beräknat till fyra maskiner.
Det var inte så mycket tvätt, men jag blandar aldrig svart, rött och vitt!

Det första som jag möttes av var hundhår inne i båda tvättmaskinerna, så jag fick blöta en wetextrasa och försöka torka bort allt hår, vilket inte var det enklaste, jäkligt bökigt till och med.

När maskinerna var igång, så kollade jag filtret i torktumlaren och DÅ höll jag riktigt på att gå i taket. Fy fasiken, så otroligt ynkligt att inte kunna ta bort skiten efter sig.

Ja det var väl lite så min Lucia förvandlades till ett rent helvete i tvättstugan!
Fan om man kunde hitta syndabocken och stoppa upp allt hundhåret någonstans!
Lät jag arg nu måntro?
När jag var klar med min tvätt och skulle städa efter mig där inne, så saknades det dessutom en skurmopp, så jag sopade och gick därifrån 2½ timma senare, trött och förbannad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar