söndag 22 september 2013

HÖSTDAGJÄMNING



Och plötsligt så är det höst, bara så där!
För HÄROMDAN var det ju sommar, faktiskt senast igår!

Nu är det dags för höstdagjämningigen, dvs. dagarna och nätterna är (nästan) lika långa på hela jorden. Tittar man i olika almanackor så ser man att höstdagjämningen inträffar den 22 september kl. 22:44 svensk sommartid.
Alltså precis om 1 minut!

Hösten 2013 kommer att börja riktigt bra för min del, hoppas jag, ska jag väl tillägga.
Ta i trä!!!
Om endast fyra dagar har nämligen Peter Jöback premiär på sin publik- och kritikerrosade föreställning med samma namn på en andra turnéomgång under temat ”The Broadway Edition”.
Han tar med Stockholm Sinfonietta och stjärnsolister från Broadway och West End. Det blir stor turnépremiär för årets I Love Musicals i Fjällräven Center i Örnsköldsvik den 27 september, följt av ytterligare sex arenakonserter.
Precis som förra gången kommer Peter att bjuda på en exklusiv och stämningsfull konsert med det bästa ur världens musikaler. Med på årets turné är Ma-Anne Dionisio, Norm Lewis, Scarlett Strallen, Helen Sjöholm och Gunilla Backman.

Och av en händelse, så kommer jag att bevista några av dessa konserter, från norr till söder under två veckor.
Självklart kan man tillbringa två veckor på ett och samma ställe, men jag väljer att resa lite hit och lite dit.
Ombyte förnöjer!

Föresten idag är det precis två månader sedan jag kom hem från New York.

Vilken jäkla grej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar